Amsterdam boos over loksite voor foute beleggers

20 augustus 2018

Het Amsterdamse college is boos op het ministerie van Binnenlandse Zaken, vanwege een door het ministerie gemaakte website om buitenlandse investeerders naar de Nederlandse woningmarkt te lokken.

Dat schrijft het Parool vandaag.

'Last van foute beleggers'

"Dit is volkomen achterhaald," reageert wethouder wonen Laurens Ivens op de website van het Parool (externe link). "In Amsterdam hebben we vooral last van foute beleggers, die snel geld willen verdienen. Iedere belegger met geld kijkt naar de Amsterdamse huizenmarkt. Wij zoeken juist investeerders die iets willen toevoegen. Dan moet het ministerie niet buitenlandse beleggers verleiden die zich richten op zoveel mogelijk geld verdienen," aldus Ivens.

Tekort betaalbare huurwoningen

Voor beleggers is het met name interessant om betaalbare corporatiewoningen op te kopen en die vervolgens duurder te verhuren of weer te verkopen. Terwijl er juist een groot gebrek is aan betaalbare sociale huurwoningen. De Woonbond is dan ook tegen het verkopen van huurwoningen in overspannen woningmarkten.

verkoop huurwoningen